Overzicht gemeenten

Pinkstergemeente De Wijnrank

Statutaire naam: Pinkstergemeente De Wijnrank
Verklaring groepsbeschikking VPE Wij behoren tot de groepsbeschikking van de VPE.
RSIN/fiscaalnummer 818600354
KVK-nummer 76913376
ANBI vanaf: 01-01-2008
Ontstaansdatum: 01-07-1980
Lid VPE vanaf: 01-03-2002
Registratienummer VPE 101035

Contactgegevens

Adres Pinkstergemeente De Wijnrank
Sint Lucasplein 1 1
4703 HZ ROOSENDAAL
E-mailadres pinkstergemeentedewijnrank@outlook.com
Website http://pinkstergemeentedewijnrank.nl
Doelstelling gemeente Het Kerkgenootschap heeft ten doel jongeren en ouderen te brengen tot een levend geloof in Jezus Christus en tot het beleven van de gemeenschap met Hem en met elkaar en het maken van discipelen van Jezus Christus.



Als lid van de VPE verwijzen wij ook naar de het beleidsplan zoals weer gegeven op de site:

http://www.vpe.nl/go/anbi/beleidsplan/
Hoofdlijnen actueel beleidsplan - Aanbidding als levensstijl
- Functioneren als Lichaam van Christus
- Discipelschap
- Evangelisatie
- Zending
Bestuurssamenstelling beloningsbeleid Het statutair bestuur bestaat uit 5 leden, waaronder een voorzitter, vice voorzitter, secretaris, penningmeester en 2e penningmeester.

Bestuurders kunnen bezoldigd zijn, edoch ontvangen geen beloning voor hun bestuurlijke taken.
Actueel verslag uitgeoefende activiteiten De gemeente houdt wekelijks samenkomsten waarbij de verkondiging van het evangelie vanuit de Bijbel centraal staat. Daarnaast worden er doopdiensten gehouden en viert de gemeente het Heilig Avondmaal.



Wilt u meer informatie:

www.pinkstergemeentedewijnrank.com
Toelichting staat van baten en lasten De gemeente vertoont een grote mate van continuïteit: de voorgangers, oudsten of andere werkers verrichten hun werkzaamheden, diensten worden gehouden en ook andere kerkelijke activiteiten vinden plaats.

Baten en lastenoverzicht

Toelichting

ad 1 Verhuur eigen pand / onderverhuur / rente en beleggingsopbrengsten / verkopen boeken, etc.
ad 2 Giften / tienden / legaten / verkopen van schenkingen, etc. 
ad 3 Alles wat van derden binnenkomt 
ad 4 Salarissen en onkostenvergoedingen 
ad 5 Kosten rondom de eredienst, diaconie, zondagschool en jongerengroepen 
ad 6 Bijdrage aan VPE / kerkelijke opleidingen etc.
ad 7 Huur / rente / afschrijving / onderhoud / onderhoud parkeerplaats, e.d.
ad 8 Facilitaire medewerkers / zendelingen / vrijwilligerskosten 

ad 9 Kantoorkosten / bankkosten / advieskosten, etc 
ad 10 Inrichting zaal samenkomst / beamerinstallatie / muziekinstrumenten / crechespullen / keukeninventaris / kantoorinventaris, etc

Baten Begroting 2025 Werkelijk 2024 Begroting 2024 Werkelijk 2023 Werkelijk 2022
1. Opbrengsten uit bezittingen 1261.00
2. Bijdragen gemeenteleden 43962.00 50254.00
3. Subsidies en overige bijdragen van derden
Totaal baten 45223.00 50254.00
Lasten
4. Bestedingen Pastoraat (voorgangers en pastoraal werkers) 19080.00 19287.00
5. Bestedingen Kerkdiensten, catechese en gemeentewerk 5730.00 6714.00
6. Bijdragen aan andere organen binnen de kerk 600.00 1015.00
7. Lasten kerkelijke gebouwen 12144.00 14571.00
8. Overige salarissen / onkostenvergoedingen 537.00 1019.00
9. Lasten beheer en administratie 3802.00 3105.00
10. Lasten overige eigendommen en inventarissen 102.00 347.00
Totaal lasten 41995.00 46058.00
Resultaat (baten - lasten) 3228.00 4196.00