Overzicht gemeenten

Thrive City Church Enschede

Statutaire naam: Thrive City Church
Verklaring groepsbeschikking VPE Wij hebben een eigen ANBI inschrijving
RSIN/fiscaalnummer 862587724
KVK-nummer 82743185
ANBI vanaf: 07-05-2021
Ontstaansdatum: 01-07-2019
Lid VPE vanaf: 20-07-2023
Registratienummer VPE 101305

Contactgegevens

Adres Thrive City Church Enschede
Pastoor Geertmanstraat 17
7535 BZ ENSCHEDE
E-mailadres info@thrivecitychurch.online
Website http://www.thrivecitychurch.online
Doelstelling gemeente hrive City Church is geroepen om mensen te helpen genade en vrijheid te vinden in Christus, om toegewijde discipelen van Jezus te worden zodat zij voorspoedig zijn in alles wat zij doen.

In het bijzonder houdt Thrive City Church zich o.a. ook bezig om zich op maatschappelijk vlak in te zetten voor de samenleving van de stad Enschede.

Toerusten en trainen van team vrijwilligers die het werk helpen dragen

Het organiseren van samenkomsten voor jong en oud

Het aanbieden van cursussen en trainingen

Het verlenen van pastorale nazorg

Het uitdragen van het evangelie in woord en daad.

Het verrichten van alle verdere handelingen, die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.
Hoofdlijnen actueel beleidsplan Beleidsplan

Het bestuur van Thrive City Church is verantwoordelijk voor alle materiele, personele en financiële zaken. Om alle activiteiten, de huisvesting, en andere bijkomende posten te bekostigen, worden middelen bijeengebracht uit vaste vrijwillige bijdrage van de kerkleden, wekelijkse collecte en fundraising activiteiten.

De penningmeester en een samengesteld team van de administratie bevoegd vrijwillige lid van de gemeente ontvangt en beheerst deze financiële middelen en is tevens ook verantwoordelijk voor de betaling van de vasten lasten behorende bij de kerkelijk exploitatie.



Aan het einde van het kalenderjaar worden de jaarcijfers opgemaakt.

Deze cijfers zullen worden gebruikt als basis voor de begroting van het volgende kalender jaar.

Het beleid van de kerk is om te voldoen aan de missieverklaring die beschreven staat bij de doelstelling.

Om koers te behouden zullen er elk jaar per kwartaal doelen worden geformuleerd die ook per kwartaal met het bestuur en aangestelde vrijwilligers zal worden geëvalueerd en waar nodig bijgesteld.
Bestuurssamenstelling beloningsbeleid Bestuurssamenstelling

Het kerkgenootschap heeft een driehoofdig bestuur in de functies van:

voorzitter, secretaris en penningmeester.

​Beloningsbeleid

Het bestuur ontvangt geen salaris of vacatiegelden. Er worden slechts beloningen verstrekt voor uitvoerende functies.

Actueel verslag uitgeoefende activiteiten Wij zijn sinds Oktober 2019 officieel geweest met het wekelijks organiseren van kerkdiensten op zondag. Sinds mei 2021 is Thrive City Church officieel geregistreerd als kerkgenootschap.
Toelichting staat van baten en lasten Het verslag voor 2021 en 2022 is nog in de maak. Hier wordt aan gewerkt.

Baten en lastenoverzicht

Toelichting

ad 1 Verhuur eigen pand / onderverhuur / rente en beleggingsopbrengsten / verkopen boeken, etc.
ad 2 Giften / tienden / legaten / verkopen van schenkingen, etc. 
ad 3 Alles wat van derden binnenkomt 
ad 4 Salarissen en onkostenvergoedingen 
ad 5 Kosten rondom de eredienst, diaconie, zondagschool en jongerengroepen 
ad 6 Bijdrage aan VPE / kerkelijke opleidingen etc.
ad 7 Huur / rente / afschrijving / onderhoud / onderhoud parkeerplaats, e.d.
ad 8 Facilitaire medewerkers / zendelingen / vrijwilligerskosten 

ad 9 Kantoorkosten / bankkosten / advieskosten, etc 
ad 10 Inrichting zaal samenkomst / beamerinstallatie / muziekinstrumenten / crechespullen / keukeninventaris / kantoorinventaris, etc

Baten Begroting 2025 Werkelijk 2024 Begroting 2024 Werkelijk 2023 Werkelijk 2022
1. Opbrengsten uit bezittingen
2. Bijdragen gemeenteleden 62779.00 38672.00
3. Subsidies en overige bijdragen van derden
Totaal baten 62779.00 38672
Lasten
4. Bestedingen Pastoraat (voorgangers en pastoraal werkers) 653.00 2210.00
5. Bestedingen Kerkdiensten, catechese en gemeentewerk 2477.00 1901.00
6. Bijdragen aan andere organen binnen de kerk 3207.00 971.00
7. Lasten kerkelijke gebouwen 28718.00 19060.00
8. Overige salarissen / onkostenvergoedingen 911.00 1285.00
9. Lasten beheer en administratie 12164.00 8086.00
10. Lasten overige eigendommen en inventarissen 9615.00 3298.00
Totaal lasten 57745.00 36811.00
Resultaat (baten - lasten) 5034.00 1861.00